Aspen Horse shop
 

Köpvillkor Aspen Horse AB

Betalningsvillkor 

Vid första beställning gäller 21 dagar kredit om inget annat är överenskommet. 

Vid nästkommande beställningar gäller 30 dagar kredit givet att den första betalningen genomförts som avtalat.

Är bolaget yngre än 12 månader begär vi 100% förskottsbetalning.

Faktura skickas till den e-post som kontoinnehavaren vid registreringen av kontot godkänt som mottagare av fakturor.

  • Vid obetald faktura skickas en första påminnelse ut per e-post.
  • Betalas inte fakturan 7 dagar från förfallodatum trots en första påminnelse skickas en andra påminnelse per e-post och brev med påminnelseavgift.
  • Betalas inte fakturan 14 dagar från förfallodatum, trots en andra påminnelse, skickas ärendet direkt till kronofogdemyndigheten vilket medför extra avgifter för er.


Reklamation vid fraktskada

För att vi skall kunna godkänna och hantera en reklamation med våra fraktpartners, för en eller flera varor som skadats vid transport, vill vi att du inkommer med kompletta uppgifter (se nedan) senast 1 dagar efter att skadan uppkommit till Reklamation@Aspenhorse.se

Vi behöver följande för att kunna göra en reklamation:
* Namn på de produkter som skadats samt antal.
* Bilder på nedan angivna rader
   - Adresskortet på godset i närbild.
   - Godset i sin helhet, inklusive pall, en kort- och långsida.
   - Godset i sin helhet, inklusive pall, motsatta kort- och långsida.
   - Skadan i närbild, om produkten står på pallen.
   - Eventuell pallskada.
   - Är produkten emballerad i en låda skall den öppnas och fotograferas invändigt med produkten.
   - Den skadade produkten i sin helhet.
   - Skadan i närbild, om produkten är emballerad i en låda.

PS: När chauffören antecknar att en skada finns, Så det är de inte något som hjälper vid en reklamation. Detta är något dom gör för sig själva.