Aspen Horse shop
 

Köpvillkor Aspen Horse AB

Betalningsvillkor 

Vid första beställning gäller 21 dagar kredit om inget annat är överenskommet. 

Vid nästkommande beställningar gäller 30 dagar kredit givet att den första betalningen genomförts som avtalat.

Är bolaget yngre än 12 månader begär vi 100% förskottsbetalning.

Faktura skickas till den e-post som kontoinnehavaren vid registreringen av kontot godkänt som mottagare av fakturor.

  • Vid obetald faktura skickas en första påminnelse ut per e-post.
  • Betalas inte fakturan 7 dagar från förfallodatum trots en första påminnelse skickas en andra påminnelse per e-post och brev med påminnelseavgift.
  • Betalas inte fakturan 14 dagar från förfallodatum, trots en andra påminnelse, skickas ärendet direkt till kronofogdemyndigheten vilket medför extra avgifter för er.

Reklamation vid fraktskada

För att vi skall kunna godkänna och hantera en reklamation med våra fraktpartners, för en eller flera varor som skadats vid transport, vill vi att du skickar ett mail till info@pavo.nu senast 2 dagar efter att skadan uppkommit innehållande:

  • Namn på de produkter som skadats
  • Foto på det skadade kollit inklusive bilder på den skadade produkten(erna) innan de flyttas från sin pall eller paket.
  • Foto på fraktsedeln som sitter på pallen eller paketet.


Kick-back och ansvar som utlämningsställe

Aspen Horse AB arbetar med en egenutvecklad e-handelsplattform, Aspen E-commerce, som ger dig som ansluten återförsäljare och utlämningsställe kick-back på allt som handlas genom respektive varumärkes webbshop för privatkunder. Förutsättningen för du skall få kick-back är att privatkunden valt att associera sitt köp med just din butik. 

  • Alla köp i Aspen Horse AB webbshoppar för privatperson måste associeras med en återförsäljare. Kundens uppgifterna delas med den valda återförsäljaren i enlighet med vår "Integritetspolicy GDPR" under fliken "information" i webbshoppen. 
  • Vid utcheckning av varukorgen måste kunden alltid knappa in sitt postnummer och får upp en begränsad lista över de geografisk närmast belägna återförsäljarna (rangordnade efter avstånd från det angivna postnumret).
  • Kunden måste alltid välja någon av dessa återförsäljare oavsett fraktmetod.
  • Kunden kommer i senare steg välja mellan hemleverans eller att, till ett lägre pris, hämta ut från vald återförsäljare.
  • Alla köp i webbshoppen betalas till Aspen Horse AB. Alla köp skickas från Aspen Horse centrallager till den adress som kunden angivit.
  • Om kunden väljer att hämta ut sin beställning från din butik får du en kopia på köpet per e-post om att beställningen är genomförd och vi skickar paket med beställningen till din butik.
  • Ansluten återförsäljare har ansvar att för att ta emot paketet och kontrollera legitimation på kunden som skall hämta ut paketet från din butik.
  • Ansluten återförsäljare har varken kredit- eller lagerrisk när kunder handlar i webbshoppen och oavsett vilken leveransmetod kunden väljer får återförsäljaren kick-back.